Vanliga frågor och svar

På grund av covid-19 fungerar årets säsong lite annorlunda och det finns vissa saker som du behöver tänka på när du bokar in ett besök hos oss. Här nedanför har vi listat de vanligaste frågorna vi får.

Jag har bokat dag och tid för hämtning av min utrustning/liftkort, vart hämtar jag det?

Du får ett sms med ett bås- eller postfacksnummer, där finns din förbokade utrustning och dina liftkort. Om du endast bokat ett nytt liftkort med laddning hämtar du det i ett postfack utanför skidhyran.

Jag ska bara gå med mitt barn i barnbackarna, behöver jag liftkort?

Säsongen 20-21 fungerar liftkortet som en entrébiljett till hela skidområdet. Om du bara ska gå bredvid vid åkbandet går det bra utan ett liftkort. Om ni ska vistas i skidbacken utanför åkbandet krävs både liftkort och utrustning.

Har ni någon reservlista för dagar som är fullbokade?

Nej, tyvärr finns det ingen reservlista så var ute i tid med din bokning. Boka liftkort och utrustning här.

Jag har inte fått någon bekräftelse, när får jag det?

Du får den per mail inom 30 min från att du gjort din bokning. Har du inte fått den? Kontrollera din skräppost.

Jag ser inte datumet jag bokade för min utrustning och liftkort, hur dubbelkollar jag det?

Vid bokning genom laddaliftkort.se får du en faktura per mail. På sida två ser du ditt ankomstdatum framför liftkortsnumret. Om du bokat liftkort tillsammans med utrustning hittar du ankomstdatum på mailbekräftelsen. Tänk på att kolla i skräpposten.

Jag har köpt liftkortsladdning men nu kan jag inte boka utrustning, hur ska jag göra?

Om det är ett grått streck över er önskade dag betyder det att utrustningen blivit fullbokad. Då får ni avboka er liftkortsladdning och boka in allt samtidigt på annan dag.

Om jag vill avboka liftkort, utrustning och skidskola, hur gör jag då?

All avbokning ska ske via e-post med bifogat bokningsnummer till avbokning@ulricehamnskicenter.se. Avbokning senast 18.00 dagen innan ankomst. Se fullständig information och bokningsvillkor här.

Om jag behöver ändra något i min bokning, hur gör jag då?

All ändring ska ske via e-post med bifogat bokningsnummer till avbokning@ulricehamnskicenter.se. Avbokning senast 18.00 dagen innan ankomst. Se fullständig information och bokningsvillkor här.

Vad har ni för öppettider?

Alla våra öppettider hittar du här.

Kan jag komma och hämta min skidutrustning på en annan tid än min bokade upphämtningstid?

Nej, du måste hämta din bokade utrustning på din upphämtningstid.